Adını Ralli Pilotlarından Alan Efsane 15 Otomobil

Ünlü ralli pilotlarının adını verdiği efsane spor otomobilleri sizler için galerimizde derledik.

Otomobil denilince birçok insanın aklına bir noktadan diğer bir noktaya ulaşımı sağlayan araçlar geliyor. İşin içine keyif katıldığında ise gözümüzde doğrudan spor otomobiller geliyor. Spor otomobillerde daha özele indiğimizde ise adını ralli pilotlarından alan otomobiller ile karşılaşıyoruz.

Toyota Celica Carlos Sainz

İçeriğin sahibi Motor1 edisyonu İspanya. Konu ralli pilotları olunca da doğal olarak ilk olarak Carlos Sainz geliyor akıllara.

1990 ve 1992 WRC şampiyonu yaşayan efsane, Toyota tarafından ikinci unvanını aldığı yılda Sainz'ın adını taşıyan bir Celica üretti.

Dört çeker sistemiyle eşlenen 2.0 turbo benzinli motor 28 bg üretebiliyordu.

Citroën C4 by Loeb

Listemizin en ünlü modeli, şüphesiz ki WRC efsanesi Loeb'in elinden çıkan C4 Coupe'dir.

2006'da üç kez dünya şamoiyonu Loeb'ün başarısı üzerine hareket eden Citroën, özel Red Sport rengi ve bir dizi motor seçeneğiyle dikkatleri üzerine çekiyordu.

110 bg'lik 1.6 atmosferik, 143 ve 180 bg'lik 2.0 atmosferik benzinli motorlara HDi 110 ve HDi 138 eşlik ediyordu.

C4 by Loeb, günümüzde ikinci elde en rahat ulaşabileceğiniz araçlardan birisi.

Renault Clio RS Jean Ragnotti

Renault'nun ralli geçmişi konuşulduğunda Fransız pilot Jean Ragnotti'yi atlamak olmaz.

Hâlen Renault'nun marka elçisi olan Ragnotti, Fransa pazarında adını ikinci nesil, makyajlı Clio RS'e verdi.

Clio RS 172 üzerine kurulan Jean Ragnotti versiyonunda Speedline alaşım jantlar ve daha büyük bir spoyler kullanılmıştı.

Ford Focus Hirvonen

Ford İspanya, C4 by Loeb'in başarısı üzerine 2008'de 600 adetle sınırlı, Hirvonen'in adını taşıyan özel bir Focus üretti.

Sadece beyaz renkle alınabilen araçta özel bir aerodinamik kit ve 18" çaplı alaşım jantlar yer alıyordu.

1.8 TDCi motorundan 115 bg üretebilen araç için istenen fiyat o zamanlar 18 bin 570 € idi.

Ford Focus Latvala



Focus'a Hirvonen versiyonu getiren Ford, Jari-Matti Latvala'yı da benzer şekilde onurlandırdı.

Sadece siyah renkle alınabilen, farklı bir ön yüz taşıyan ve 17" jantlar üzerine oturtulan bu Focus'un etiketi ise 18 bin 470 € idi.

Subaru Impreza WRX STI RB320 Richard Burns



Subaru ile 2001'de şampiyon olan rahmetli ralli pilotu Richard Burns'e adanan bu özel Impreza'da ciddi mekanik güncellemeler vardı.

320 bg'e çıkarılan güç, aynı zamanda üretim adedini de belirliyordu.

Tutulan yası vurgulamak adına tamamen siyaha boyanan araçta 18" çaplı alaşım jantlar, Bilstein amortisörler, elden geçirilmiş bir şasi ve önde 30; arkada 40 mm alçaltılmış yaylar mevcuttu.

96 km/s hıza 4.8 saniyede ulaşabilen makine zamanında 33 bin 400 €'ya alıcı bekliyordu.

Hyundai i30 N Thierry Neuville Limited Edition

Listemizin en güncel modeli, Hyundai'in 2016, 2017 ve 2018 WRC şampiyonalarını ikinci bitiren pilotu Thierry Neuville'in adını taşıyor.

35 adetle sınırlanan i30 N Thierry Neuville Limited Edition, güç anlamında Performance Pack ile aynı - 275 bg.

İçeride ve dışarıda çıkartmalar ve farklı temalar ile süslenen bu özel i30 N'i alan 34 kişi, Zolder pistinde eğitim şansı da yakaladı.

35'inci örnek nerede mi? Neuville'in kendisinde.

Mitsubishi Lancer Evo VI Tommi Mäkinen


C4 by Loeb'ü okurken "Bir dakika?.." demiş olabilirsiniz. Bu çok doğal çünkü "ünlü" dediğimizde aklınıza Mitsubishi Lancer Evo ve Tommi Makkinen gelmiş olabilir.

Evo VI TME, ralliden yola uzanan rekabetin en önemli örneklerinden birisi.

1999'da tanıtılan özel Evo 6 -daha doğrusu 6.5- 280 bg gücüyle Fin pilotun dördüncü şampiyonluğunu kutluyordu.

Kırmızı, siyah, gri, mavi ve beyaz renkli bu Evo özel tamponlara, Enkei alaşım jantlara, Recaro koltuklara, MOMO direksiyon simidine ve gövde üzeri çıkartmalara sahipti.

Citroën C2 Loeb


Citroën, C4 by Loeb ile aynı zamanda bir başka modelini daha ünlü ralli pilotunun ismiyle pazarladı - C2.

C2 VTS üzerine geliştirilen 1.6 motorundan 125 bg üretiyordu.

Peugeot 2008 Carlos Sainz



Sainz, Peugeot ile Dakar'da yarıştığı dönemde Peugeot 2008'e de adını vermişti.

1.2 PureTech 130 üzerine geliştirilen inci beyazı 2008 Carlos Sainz, 17" çaplı alaşım jantları, gelişmiş Grip Control sistemi ve ekstra logoları ile öne çıkıyordu.

Subaru Impreza Series McRae


Colin McRae, 1994'te RAC Rally'sini kazandığında 1976'dan sonra bu başarıyı elde eden ilk Britanyalı pilot olmuştu. Carlos Sainz gibi bir efsane ile takım arkadaşı olduğu bu dönemde gelen zafer bir şekilde anılmalıydı.

Subaru'nun ralli araçlarıyla ilgilenen Prodrive, bunun üzerine 200 adetle sınırlı çok özel bir Impreza geliştirmişti. Speedline Safari altın renkli alaşım jantlar, Recaro yarış koltukları ve 240 bg'lik, McRae versiyonunu diğer Impreza'lardan ayırıyordu.

1995 ile 1996 arasında üretilen aracın fiyatı, bugünün kuruyla 25 bin 600 € idi.

Citroën DS3 Racing by Loeb


Sebastien Loeb'ün WRC'deki dokuzuncu şampiyonluğu, Citroën DS 3 ile gelmişti.

Fransız marka, bunun üzerine 200 adetle sınırlı siyah renkli bir özel versiyon geliştirdi.

Tüm örnekler, Loeb'ün imzasını taşıyordu.

Subaru Impreza WRX STI Petter Solberg


Petter Solberg'in 2003'te kazandığı WRC şampiyonluğu, Subaru tarafından özel bir Impreza modeliyle anılmıştı.

Toyota Celica Didier Auriol


Toyota, Carlos Sainz ile yaptığı özel versiyon girişimini bir başka Celica'da Auriol ile devam ettirmişti.

En çok Fransa'da bulunabilecek araç, farklı bir gövdeye, arka kısmında Castrol detayları gibi ekstralar taşıyordu.

1.8 atmosferik motorun ürettiği 115 bg çok güçlü olmasa da, bu Celica da oldukça özeldi.

Fiat 131 Sport 2000 / TC Walter Röhrl



FIAT 131 Mirafiori Sport, 1980 yılında Walter Röhrl'ün adını taşıyan bir özel versiyona kavuşmuştu.

Alman pazarına sürülen araç, o sene FIAT'ın markalar, Röhrl'ün ise pilotlar şampiyonasını kazanması üzerine üretilmişti.

Fotoğraf yarış aracına ait idi ancak özel serinin yol versiyonu da ekstra ön farlara, tamponları üzerinde turuncu süslemelere, siyah alaşım jantlara sahipti.

Yorum Yapın

Daha yeni Daha eski